Jens Sohl Jensen bliver marketingansvarlig i Dansk Sejlunion

Jens Sohl Jensen skal fremover være ansvarlig for markedsføringen af Dansk Sejlunion og sejlsporten i Danmark. Han har en solid erhvervsmæssig baggrund inden for salg og markedsføring og samtidig stor erfaring inden for sejlsporten.

Senest ajourført d. 1. oktober 2020

Dansk Sejlunion styrker det kommercielle område af organisationen og har netop ansat den 55-årige Jens Sohl Jensen. Han kommer med bred erfaring fra erhvervslivet med baggrund i oplevelsesindustrien, clean tech og medieverdenen, senest som kommerciel projektleder hos Politiken.

Derudover er han en erfaren sejler, der har prøvet det meste inden for sporten. Som barn startede han i optimistjollen og har siden deltaget i både nationale og internationale mesterskaber i flere forskellige bådtyper, krydset Atlanten, undervist i sejlads på Oure Idrætshøjskole, sejlet matchrace og deltaget i Admirals Cup. Jens er bosat i Præstø og har været aktiv i Præstø Sejlklub både som bestyrelsesmedlem og som leder af ungdomsafdelingen.

Netop kombinationen mellem hans erhvervs- og sejlsportsmæssige baggrund ser han som et godt udgangspunkt for at få succes med opgaven som marketingansvarlig.

”Jeg glæder mig til at være hovedkraften i Dansk Sejlunions samlede markedsføringsindsats over for potentielle sponsorer samt at udvikle aktiviteter med sejlunionens kommercielle partnere og få hele organisationen til at arbejde mere kommercielt,” siger Jens Sohl Jensen.

Samarbejde skal skabe værdi

Jens’ opgaver kommer til at spænde vidt. Nogle af de vigtigste bliver dog at varetage arbejdet med Dansk Sejlunions sponsorer og kommercielle partnere i forhold til branding, hvervning og opfølgning samt fortsat at sikre, at organisationen er et stærkt og attraktivt brand.

”Det er vigtigt, at vores samarbejdspartnere oplever, at der skabes værdi ved samarbejdet med os. Sejlsporten har et stort potentiale, som jeg glæder mig til at forløse sammen med mine kolleger og sejlerne,” siger Jens Sohl Jensen.

Hos Dansk Sejlunion glæder direktør Christian Lerche sig over at få en markant profil med på holdet til at løse de vigtige kommercielle opgaver, der ligger i organisationen.

”Med Jens fandt vi det bedste match på stillingen. Jens kan med sin solide salgs- og marketingbaggrund være katalysator for, at hele organisationen kommer til at arbejde mere kommercielt. Som sejler kender han til sejlsportens verden, hvilket er afgørende for vores troværdighed udadtil. Jeg ser meget frem til vores samarbejde,” siger Dansk Sejlunions direktør, Christian Lerche.

Eventuelle spørgsmål til denne nyhed kan rettes til:
Jens Sohl Jensen: jens@sejlsport.dk eller 41 18 02 30

Christian Lerche, christian@sejlsport.dk eller 88207001

Rul til toppen