Organisation

Dansk Sejlunion har ansat ny projektleder til innovation

Chris Nørgaard skal stå i spidsen for Dansk Sejlunions digitale udviklingsprojekt, der skal styrke medlemstilknytningen og gøre det nemmere at være frivillig.

Senest ajourført d. 26. august 2021

Både sejlklubber og sejlere skal opleve en tydelig værdi af deres medlemskab af Dansk Sejlunion. Derfor er de første spadestik nu taget til et nyt projekt i samarbejde med DIF, der gennem digitale services skal styrke medlemstilknytning. Til at stå i spidsen for projektet har Dansk Sejlunion ansat 44-årige Chris Nørgaard, der havde første arbejdsdag medio juli.

Om Chris Nørgaard

44 år og med erfaring inden for digitalt design og udvikling af platforme og brugerrejser. Er i dag medlem af K.A.S., sejler J/70 og er i skrivende stund formand for klasseorganisationen.

Chris Nørgaard har været international træner i en lang årrække samt undervist på Dansk Sejlunions træneruddannelser. De sidste 10 år har han primært brugt på egen sejlads, hvor et af højdepunkterne var EM-Guld til ORC EM i 2019.

­– Min opgave bliver at se på, hvordan digitale løsninger kan bidrage til at tiltrække flere voksne medlemmer og samtidig sikrer, at både nye og nuværende medlemmer forbliver i klubberne, så vi skaber sejlere for livet. Et centralt værktøj i denne opgave bliver at samle de mange digitale løsninger og indsatser, der eksisterer rundt om i de enkelte klubber. I øjeblikket arbejdes der på og i forskellige systemer rundt om i klubberne, og det forsøger vi nu at strømline, forklarer han.

Det digitale sejlerliv

Målet er dels at gøre det nemmere at være frivillig i en sejlklub, hvor kræfterne i højere grad kan bruges på at skabe sejlglæde end på komplekse digitale værktøjer, og dels at smidiggøre medlemmernes digitale sejlerliv med én enkel indgang.

– Sejleren, som vi kender, er i forandring lige meget, om man taler om ungdom, tursejler, kapsejlads eller elite. Faktisk er langt størstedelen en kombination heraf, og det kræver et overskueligt og let-betjent univers, som jeg glæder mig til at være en del af udviklingen af.

Saltvand og innovation i blodet

Chris Nørgaard har gennem de seneste seks år været selvstændig. Han har blandt andet grundlagt en crossmedia- og mobilplatform med speciale i digital annoncering, kommunikation og fastholdelsesstrategi. Samtidig kender han sejler- og klublivet indgående som både bruger, ansat og udvalgsmedlem, hvor hans iværksættermentalitet også har sat sine spor. Han har blandt andet etableret de internationale optimisttræningslejrer i Spanien, startet gaste- og storbådsprojekter og senest været en del af K.A.S.’ reformering af, hvordan en kapsejladsskole for voksne kan udformes.

Chris Nørgaards indgående sejl- og klubkendskab kombineret med hans innovative og digitale kompetencer gør ham til den helt rigtige projektleder for det digitale udviklingsprojekt, siger Christian Lerche, direktør i Dansk Sejlunion.

– Chris Nørgaard kommer med en interessant baggrund som sejler, iværksætter og med et yderst digitalt mindset. Han har tidligere haft succes med at skabe digitale platforme og ved, hvad det kræver for at komme i mål med det projekt, vi nu er ved at lancere. Chris har allerede mange gode ideer, og jeg glæder mig meget til at samarbejde med ham om det videre forløb.

Rul til toppen