Dansk Sejlunion ansætter kommerciel chef

Dansk Sejlunion fastansætter nuværende projektleder Chris Nørgaard i ny rolle som kommerciel chef og styrker dermed organisationens kommercielle virke.

Senest ajourført d. 2. maj 2023

Dansk Sejlunion styrker det kommercielle område og ansætter Chris Nørgaard i en ny rolle som kommerciel chef.

Chris Nørgaard kommer fra en midlertidig projektansættelse i Dansk Sejlunion, hvor han hidtil har varetaget udviklingen af OMBORD, Dansk Sejlunions nye applikation og hjemmesideløsning til klubber.

Som kommerciel chef bliver hans primære opgave fremover at samle det kommercielle arbejde på tværs af organisationen.

Målet er, at Dansk Sejlunion i endnu højere grad får løbet efter de forretningsmæssige muligheder og til fulde udnyttet potentialet, som den nye platform OMBORD blandt andet skaber.

Sejler med et digitalt mindset

En opgave, Chris Nørgaard ser frem til at løfte.

Om Chris Nørgaard

46 år. Har erfaring inden for digitalt design, mobiltelefoni samt udvikling af platforme og brugerrejser i egen virksomhed ADCompany og mobilselskabet tellme mobile.

Er medlem af Hellerup Sejlklub, sejler J/70 og er i skrivende stund formand for klasseorganisationen i Danmark samt medlem af klassens internationale bestyrelse.

Chris Nørgaard har været international træner i en lang årrække samt undervist på Dansk Sejlunions træneruddannelser. De sidste 10 år har han primært brugt på egen sejlads, hvor et af højdepunkterne var EM-Guld til ORC EM i 2019 og bedste mix besætning til J/70 EM i 2022.

Chris Nørgaard indtrådte pr. 1. maj 2023 i Dansk Sejlunions chefgruppe, der desuden udgøres af direktør Christian Lerche, sportschef Thomas Jacobsen og økonomichef Henrik Blakskjær.

– Jeg glæder mig meget over at kunne fortsætte arbejdet i Dansk Sejlunion. I den nye stilling får jeg mulighed for at kombinere min store interesse og passion for sejlads med min faglige baggrund inden for det digitale og kommercielle arbejde, siger Chris Nørgaard.

Samtidig ser han frem til at kunne arbejde videre med blandt andet det kommercielle aspekt af OMBORD.

– Det har været spændende at få lov at udvikle Dansk Sejlunion nye digitale muligheder fra bunden. Derfor er jeg også glad for, at jeg fortsat får mulighed for at følge OMBORD, og ikke mindst at etablere nye samarbejder med de spændende virksomheder, der ser et potentiale i et samarbejde med os - hvad enten det gælder tursejlads, breddekapsejlads, ungdom eller elite.

Øget fokus på det kommercielle

Det er første gang Dansk Sejlunion ansætter en kommerciel chef.

Men det er der nu et behov for, siger direktør Christian Lerche, der glæder sig over at kunne byde Chris Nørgaard velkommen i den nyoprettede stilling.

– Jeg er virkelig glad for, at Chris Nørgaard har sagt ja til at løfte det samlede kommercielle ansvar i Dansk Sejlunion. Vi skal være endnu bedre til at indgå kommercielle partnerskaber og få flere sejlere til at benytte vores mange tilbud, siger Christian Lerche og fortsætter:

– Det er et svært marked, men jeg er sikker på, at Chris Nørgaard er den rigtige til person til jobbet. Samtidig vil han kunne rådgive vores bedste landsholdssejlere om kommercielle muligheder, så de kan forfølge deres sejlerdrømme.

Chris Nørgaard overtager dermed roret fra den nu tidligere marketingansvarlig Jens Sohl Jensen, der har fundet nye udfordringer eksternt.

Jens Sohl Jensen fortsætter dog i en rolle som marketingrådgiver for Dansk Sejlunion og er dermed tilknyttet en række konkrete projekter den kommende tid.

Rul til toppen

Vil du med OMBORD?