Virtuelt kontor: Introduktion
Det virtuelle kontor er en hjælp til alle der arrangerer kapsejladser. Kontoret indeholder nyttige formularer, skemaer og vejledninger, der bruges ved stævner.
Det "virtuelle kontor" er tænkt som en hjælp til alle der arrangerer kapsejladser, såvel små lokale sejladser som store mesterskabssejladser.
"Kontoret" indeholder en masse nyttige formularer, skemaer og vejledninger der bruges ved stævner. Disse er lagt ud i PDF format og i Word/Excel. Ved at lægge dem ud i Word/Excel, kan den enkelte arrangør rette formularer og skemaer til, så de passer til stævnet eller de kan være inspirationskilde til egne formularer mv.
I forbindelse med stævner hvor sejladsbestemmelserne er på engelsk, bør opslag og informationer ligeledes være på engelsk. Derfor findes de vigtigste formularer og skemaer også på engelsk.
Det virtuelle kontor er delt op i tre afdelinger der varetager hver sin funktion ved en kapsejlads:
Det er i bureauet at deltagerne registrerer ved ankomsten, fremviser diverse dokumenter, får udleveret eventuelle formularer. Det er også her protestskemaer mv. indleveres.
Gå til afdelingen for bureau her
Find her gode værktøjer til baneledelsen med diverse lister til udfyldelse.
Gå til afdelingen for baneledelse her
Protestkomitéens opgaver består i at behandle protester og anmodninger om godtgørelse, og hvis der dømmes på vandet tillige at dømme regel 42, samt observere andre regelbrud.
Hvis du har forslag eller nyt materiale til "kontoret", er du meget velkommen til at kontakte Dansk Sejlunion.