Indhold

    Ekspandér

    Generalforsamling 2025

    Dansk Sejlunion indkalder alle medlemsklubber til generalforsamling lørdag den 22. marts 2025 kl. 13.00 – 17.00 (mulighed for frokost kl. 12.00 for egen/klubbens regning) på Scandic Odense, Hvidkærvej 25, 5250 Odense.

    Generalforsamlingen er formelt Dansk Sejlunions øverste myndighed. Brug din demokratiske ret som sejlklub og medlem af Dansk Sejlunion til at få indflydelse på Dansk Sejlunions udvikling.

    Du gør en forskel ved at være til stede og ved at lytte, bakke op, være kritisk og bringe nye ideer til bordet. Du får indblik i Dansk Sejlunions arbejde for sejlsporten, og du får styrket dit netværk. Tag meget gerne en ung repræsentant med til generalforsamlingen for at introducere dem til sejlsportens demokratiske grundlag.

    Dagens program

    11.30 – 12.00       Ankomst
    12.00 – 13.00       Frokost (for egen/klubbens regning)
    13.00 – 17.00       Generalforsamling

    Dagsorden for generalforsamlingen 2025

    • Valg af dirigent
    • Valg af stemmetællere
    • Årsberetning 2024
    • Årsrapport 2024 – til godkendelse
    • Forelæggelse af hovedlinjer for unionens virksomhed i det kommende år
    • Fremlæggelse af budget 2025
    • Fastsættelse af kontingent
    • Godkendelse af vedtægtsændringer vedtaget GF 2024 (forslag B og C)
    • Behandling af forslag
    • Valg af formand
    • Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleant
    • Valg af medlemmer til Ordensudvalget
    • Valg af to interne revisorer
    • Eventuelt

    Klubbers forslag til generalforsamlingen

    Fristen for klubbers forslag til generalforsamlingen er otte uger før generalforsamlingen, dvs. den 24. januar 2025.

    Fremsend forslaget til ds@sejlsport.dk. Alle forslag vil blive offentliggjort på siden her under 'Dokumenter'.

    Dokumenter til mødet

    Alle mødedokumenter vil blive offentliggjort herunder.

    • Forslag fra bestyrelsen og indkomne forslag offentliggøres senest den 21. februar.
    • Kandidater til bestyrelsen samt bestyrelsens skriftlige beretning bliver offentliggjort senest den 21. februar.
    • Årsrapport 2024, budget 2025 og prioritering for 2025 bliver offentliggjort senest den 11. marts.

    Hvem kan deltage?

    Alle medlemsklubber af Dansk Sejlunion kan deltage i generalforsamlingen.

    Klubbens medlemstal pr. 31. december 2024 udgør klubbens antal stemmer på generalforsamlingen. Klasseorganisationer for internationalt, skandinavisk eller nationalt godkendte klasser samt specialklubber kan også deltage i mødet, dog uden stemmeret.

    Tilmelding er ikke obligatorisk i forhold til vedtægterne, men ønskes af hensyn til den praktiske planlægning. Giv os gerne en indikation senest den 18. februar 2025.

    Det er gratis at deltage i generalforsamlingen. Deltagelse i frokost er dog for egen eller klubbens regning.

    Fuldmagter

    Et levende foreningsdemokrati kræver deltagelse. Men er en klub forhindret i at deltage i generalforsamlingen, kan den overdrage sin stemmeret og sit stemmetal til en anden sejlklub.

    Klubben skal senest den 20. marts 2025 kl. 13.00 sende en fuldmagt til ds@sejlsport.dk med oplysning om, at man overdrager sine stemmer til en anden klub. Du kan finde formular til fuldmagt på siden her under ’Dokumenter’ eller via dette link.

    Kandidater til bestyrelsen

    Dansk Sejlunions bestyrelse sætter den strategiske kurs for sejlsportens udvikling. Væsentlige beslutninger bliver truffet med betydning for din klub. Du kan påvirke Dansk Sejlunions arbejde ved at stille en kandidat til en post som formand, medlem af bestyrelsen eller suppleant.

    Der skal i henhold til vedtægterne på ulige år vælges op til fire bestyrelsesmedlemmer for en periode på to år samt en suppleant for en periode på et år. Derudover skal der vælges ny formand, da Line Markert er udtrådt af bestyrelsen før tid som følge af sit valg til vicepræsident i World Sailing.

    Det er sejlklubberne, der indstiller kandidater til bestyrelsen – både formand, bestyrelsesmedlemmer og suppleant. Benyt skemaet til kandidatindstilling, som du kan hente her under ’Dokumenter’.

    Benyt skemaet til kandidatindstilling her, og send indstillingen afsted til ds@sejlsport.dk senest den 24. januar 2025.

    Alle kandidater bliver offentliggjort her på siden, efterhånden som vi modtager dem.

    Valgoplæg til bestyrelsen

    Jens Rask - Ulvsund Sejlklub

    Ulvsund Sejlklub har indstillet Jens Rask til formand for bestyrelsen.

    Hent valgoplægget her.

    Spørgsmål

    For eventuelle spørgsmål vedrørende generalforsamlingen, kontakt venligst:

    Annette Borup
    Dansk Sejlunion
    tlf.: 8820 7000
    e-mail: annette.borup@sejlsport.dk

    Rul til toppen

    Læs mere